Bookmark and Share

Hittar ni inte reservdelen ni söker? Skicka en reservdelsförfrågan så återkommer vi till er inom kort.

Meny
Valutor

Garanti,Service FAQ

Garanti & reparationer, frågor och svarPrint
Vid inskickande av produkter för reparation, både inom och utom garanti-tiden så bör man tänka på följande.

1. Packa in produkten väl med minst 5 cm stötdämpande material runt om. Fraktbolagen godkänner inga transportskador om inte försändelsen är inpackad korrekt.

2. Lägg med en felbeskrivning, gärna så utförlig som möjligt. Detta underlättar enormt mycket för oss och Er reparation utförs snabbare.

3. Vid hävdande av garanti, lägg med kopia på kvitto på produkten. Finns det ej giltligt kvitto debiteras reparationen.

4. En kostnad för undersökning under produktens garantitid och reklamationsrätts-tid på minst 500 kronor, uttages av anmälaren/innehavaren om:

Felet beror på felaktig skötsel
eller att apparaten använts till annat än vad
den är avsedd för, att olämpliga åtgärder,
obehöriga eller felaktiga ingrepp vidtagits
eller att tillverkarens bruks- och monteringsanvisningar
inte följts.

Felet eller om försämringen beror på en
olyckshändelse eller annan yttre påverkan.

Om försämringen beror på felaktig
montering, service eller på reparation som
utförts av annan än behörig personal eller av denne
anvisad verkstad eller beror på att annat än
originaldelar monterats.

Inget fel föreligger på produkten.

5. Returadress måste anges.

6. Skicka in produkten komplett med alla tillbehör t.ex. spillåda, glaskanna etc.

Är Ni osäkra så ring oss så hjälper vi gärna till.
 

Centralservice i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
+46 479 130 48

Powered by
Talex e-handelssystem