Bookmark and Share

Hittar ni inte reservdelen ni söker? Skicka en reservdelsförfrågan så återkommer vi till er inom kort.

Meny
Valutor

Köpvilkor


Köpvillkor

Vi förutsätter att kunden vid varje köp har läst igenom våra villkor angående vår försäljning över Internet. Vi förutsätter också att vår kund antingen är 18+ eller har godkännande av målsman innan han/hon lägger en beställning. Alla priser är inklusive 25% moms.

Kortbetalning

Du kan betala med Visa, MasterCard och faktura via Klarna. För kortbetalning tillkommer ingen avgift. Vi hanterar kortbetalningarna i samarbete med Klarna. Vi följer distansköplagen och vid genomförande av kortbetalning reserveras köpesumman på ditt kort/bankkonto. Ditt kort/konto belastas i samband med att leveransen bekräftas. Vi lagrar inga kortuppgifter och all hantering av kortinformationen hanteras via säker SSL kryptering, samt av bankernas senaste säkerhetsteknik 3D Secure -du kan känna dig helt säker när du handlar med kort hos oss.

Swish betalning

Det går att betala med Swish. Var noga att ange order nummer, namn och adress. Om inte detta anges kan det ta extra tid i onödan.

Fakturabetalning 

För att du ska få kredit krävs att du uppger ditt personnummer/organisationsnummer. Vid fakturabetalning förbehåller sig Klarna rätten att ta kreditupplysning vid samtliga beställningar. Betalning sker enligt Klarnas regler.

Fakturabetalning Registrerade återförsäljare

Välj övriga betalsätt och faktura. OBS. Detta gäller endast registrerade återförsäljare hos oss. Ej företag i allmänhet. Dessa får ta faktura via Klarna.

Leveranser

Alla order levereras inom Sverige med postnords pakettjänster eller varubrev. Leveranser upp till 0,5 kg levereras per varubrev vid ej skrymmande. Order över 0,5 kg eller överstigande mått levereras med postens pakettjänster till företag och för privatpersoner får paketet hämtas ut på Postens aviserade utlämningsställe. Order inkomna före kl 12.00 skickas normalt samma dag eller dagen efter vilket gör att du oftast får leverans ganska omgående. Leverans med företagstpaket (order över 0,5 kg) tar normalt 2-3 dagar. Flera av våra varor lagerförs inte, utan beställs hem från leverantörerna en gång i veckan, därav kan leveranstiden ta någon dag extra. Om en vara är tillfälligt slut restnoteras hela ordern till dess full leverans kan ske om inget annat anges av kund. I fraktpriset är det inkluderat kostnader för bl.a. emballage. Vi har en lägsta leveranskostnad på 45 kr för att täcka våra kostnader. Fraktfritt vid 4000 + moms. Angivna produkter med frakt ingår gäller endast konsumenter och ej på åf-pris. Vi skickar endast till Sverige, Danmark och Finland. När det gäller leverans till Danmark och Finland och man inte är avtalskund hos oss så skickar vi endast mot kortbetalning.

Garanti

Centralservice i Osby AB säljer alla hela produkter med i de flesta fall 1 års garanti och 2 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Vissa tillverkare har längre garanti än vad konsumentköplagen förespråkar. Om produkten ej fungerar på avsett sätt garanterar Centralservice i Osby AB reparation eller utbyte till ny produkt (bestäms av Centralservice i Osby AB). Om du vill reklamera en vara som var trasig vid leveranstillfället måste du göra det inom skälig tid efter att du har upptäckt felet. Reservdelar säljs med 6 månaders garanti. Garanti gäller inte på förbrukning och delar som slits exempelvis knivar, packningar mm. om inget annat anges. Ingen garanti ges på inre tekniska delar som monterat av ej auktoriserad tekniker för det gällande produktmärket.

Returrätt

Centralservice i Osby AB erbjuder sina kunder att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man tagit emot sin vara. Varan du sänder i retur ska vara felfri, oanvänd, komplett samt i obruten originalförpackning, plombering eller skyddsplast får inte vara bruten. Kostnad för returfrakt om produkten levererats från företaget vid ånger får kunden betala. Elektriska reservdelar såsom kretskort, element, termostater mm har ingen bytesrätt eller returrätt då dessa avser en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, genom att statisk elektrisitet kan skada komponenterna. Du måste själv bekosta både returfrakten samt den fraktkostnad vi haft i samband leverans till Er.

Reklamationer

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara är vi angelägna om att du tar kontakt med vår kundtjänst snarast, dock senast inom 14 dagar från leverans så rättar vi till felet. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig. OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.

Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till Posten. Om Posten ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta vår kundtjänst. Vid retur från kund till oss, står kunden för skador som kan uppstå under transporten. Var noga med att packa in inskickade produkter väl med stötdämpande material runt om produkten.

Ej utlösta varor

Vid Postförskott samt övriga paket tjänster som fraktsätt debiterar Vi Ej utlösta paket debiteras med 250 SEK Om du ångrar din beställning som redan är skickad, lös ut och skicka tillbaka. Falska beställningar Vi samarbetar med Polisen och samtliga falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls. Centralservice i Osby AB lämnar all information till Polisen för att vara behjälplig vid utredningen.

Personuppgiftspolicy

Vi följer den svenska personuppgiftslagen. Den håller en hög nivå för att ge individen skydd om hur personuppgifter lagras. Enligt denna lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar och sparar uppgifter om dig i vår databas. Genom köp hos Centralservice i Osby AB bekräftar du detta samtycke. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av när du genomför ett köp kommer att behandlas av Centralservice i Osby AB i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp skall kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig samt i kommunikationen mellan Centralservice i Osby AB och kund.

Åldersgräns

Vi kan inte ta emot beställningar från personer under 18 år.

Lagval

Tvist enligt dessa villkor skall avgöras enligt svensk lag. Centralservice i Osby AB följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer samt konsumentköplagens regler.

Ansvar

Centralservice i Osby AB förutsätter att köparen har nödvändig information och kunskap gällande eventuell montering av beställd reservdel. Köparen ansvarar för att levererad/erhållen reservdel/tillbehör monteras på ett fackmannamässigt riktigt sätt av behörig personal. Skadeståndsanspråk avseende följd av felaktig användning / montering, beaktas ej.

Reservation för ändringar

Centralservice i Osby AB förbehåller sig för slutförsäljningar, tryckfel, fel i information samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. Centralservice i Osby AB förbehåller sig rätten att kunna ändra priser och villkor. Det pris som gäller är det vid varje givet köptillfälle. Pris med 0 kr är fel och går inte att beställa om det inte uttryckligen gäller en kampanj. Alla bilder illustrerar produkten/reservdelen, detta innebär inte att allt ingår, eller att det är exakt den del som motsvarar delen som beställs. Om Ni är osäkra fråga oss. Exempelvis en glaskanna säljs ofta utan lock, dock kan bild visa med lock. Fråga gärna om Ni är osäkra.

Genom att godkänna de här villkoren godkänner du även. Våra fullständiga köpvillkor.

©2022

Centralservice i Osby AB
Tegvägen 4
283 44 Osby
+46 479 130 48

Powered by
Talex e-handelssystem